__________

Introducere în marketingul sportiv

Marketingul sportiv reprezintă o aplicare a conceptelor de marketing în domeniul sportului pentru produse sportive sau nesportive prin asocieri cu sportul. Asemenea marketingului, în general, marketingul sportiv serveşte la îndeplinirea nevoilor consumatorilor prin livrarea de produse sau servicii sportive. Acesta are aplicabilitate în sectorul public, în sectorul privat şi în cel non-profit. Instituţiile publice se ocupă de dezvoltarea sportului, creşterea performanţelor şi premierea acestora, promovarea unui stil de viaţă sănatos şi stoparea dopajului.

Zona non-profit se concentrează mai mult pe organizarea de evenimente sportive şi pe participarea la acestea, pe managementul sportiv şi este compus în cea mai mare parte din cluburi, asociaţii sportive, federaţii sportive, etc. Sectorul privat este focusat mai mult pe zona comercială, deci, spre a se creşte profitabilitatea.

Cele 3 sectoare se întrepătrund, întrucât sectorul non-profit este responsabil de organizarea competiţiilor şi de cultivarea talentului sportiv, cerând de la Guvern anumite facilităti publice, iar sectorul privat susţine financiar aceste activităţi pentru îndeplinirea propriilor obiective de marketing, în condiţiile respectării legilor.

Cristian Gheorghe

Autor: Cristian Gheorghe

Gheorghe Cristian este iniţiatorul primei școli de marketing sportiv în Academia de Studii Economice si Romania, este co-autor al manualului de Marketing Sportiv şi are o experienţă de peste 12 ani în fotbalul românesc la nivel de management.

A lansat primul rebranding si prima campanie sociala a unui club sportiv din Romania in anul 2006 (Iubeste Sportul!). A desfasurat foarte multe evenimente in calitate de organizator, inregistrand foarte multe recorduri la nivel de participanti: Alege Jucaria, Alearga pentru Viata, Olimpiada Liceelor McDonald's, Player Escort si Milan Junior Camp.

A fost implicat in vanzarea a peste 700 de evenimente sportive din Liga 1, Cupa Romaniei, Europa League, Echipa Nationala de Fotbal si Handbal ale Romaniei.

Campaniile sale au fost incluse in una dintre cele mai importante carti din domeniul marketingului, Introducere in Marketing de Philip Kotler.

A fondat în anul 2015 alături de un grup de tineri entuziaști Sports Business Academy, prima academie specializată pe industria de sports business din Europa de Est.

Intră pe https://www.CristianGheorghe.ro

Pentru a avea acces la material trebuie să aveți un cont DEMO sau să fiți abonat la unul dintre pachetele de acces.

CITEȘTE SI ALTE MATERIALE ASEMĂNĂTOARE


Copyright © 2024. All rights reserved.
back to top