Ăsta-i marketing: Cum s-a făcut Cupa Meseriașilor

Emil Budău, producătorul emisiunii Cupa Meseriașilor, este cel care a realizat și „Marțienii din Ploiești”, dar și „Patron pentru o zi”, toate difuzate de Sport.ro. El a explicat la cursurile Sports Business Academy care a fost cheia succesului acestor seriale.

„În Cupa Ligii sunt câteva meciuri toamna și alte câteva primăvara. Am fost la patronul Adeplast și i-am spus: Nu vrei să se vorbească despre cupa ta permanent? Te costă încă 10% din ce ai dat și ai expunere pe toată perioada anului. A fost încântat”, povestește Emil, care a făcut în trei săptămâni turul României și i-a filmat pe toți cei 300 de jucători din Liga 1 în aceeași ipostază: i-a pus să nimerească vinclul la ei acasă, din trei șuturi.

Și a ieșit show. Băieții erau în lumea lor, pe terenul lor de antrenament, iar Emil le-a surprins obiceiurile, le-a observat bisericuțele. Apoi, a făcut un Magazin al Cupei Ligii, precum Magazinul de Liga Campionilor, a prezentat toate echipele din Liga 1. Asta da reclamă a competiției și a actorilor!

„Timp de șase luni, când nu se jucau meciuri, Cupa Ligii ar fi fost moartă, dar eu livrez 10-15 ştiri pe săptămână, livrez entertainment în afară de ce se întâmplă pe stadionul de fotbal. Ce se întâmplă pe stadion e filmat cu bani mulţi”, își explică teoria Emil Budău în exclusivitate pentru Sports Business Academy.

Emil ne spune și care este deosebirea dintre marketingul sportiv și marketingul propriu-zis: „Marketingul sportiv este un marketing puţin mai special decât marketingul clasic. La marketingul clasic, ai un produs, şi pe acela trebuie să îl vinzi. În marketingul sportiv, ai două produse: brandul pe care trebuie să-l promovezi cu ajutorul sportului, dar şi echipa sau sportivul, care este un brand în sine, şi trebuie să ai grijă şi de ea. Totul e ca o stea globulară, formată din două stele care se învârt una în jurul celeilalte. E un ecosistem, o simbioză”.

Cum atragem sponsorii?

Cum vin sponsorii? Cum sunt atrași? E o chestiune esențială în marketing, pe care Emil ne-o dezvăluie numai la Sports Business Academy: „Dacă aduci audienţă, sponsorii vor veni lângă tine. Sponsorii nu vin lângă Hagi pentru că e un erou al acestei ţări. Ei vin lângă Hagi pentru că le oferă audienţă”.

Și iată ce înseamnă expunere, dacă ești băiat deștept ca sponsor și faci o astfel de producție: În episodul 2, Lucian Goian a tras de trei ori la vinclu şi a primit brăţara de supermeseriaş. Şi-a postat filmuleţul pe pagina lui de facebook şi a avut în prima zi 1000 de like-uri şi 17.000 de vizualizări şi o grămadă de share-uri de la alte echipe de fotbal. Practic, doar un aspect din emisiunea asta a avut zeci de mii de vizualizări!

În plus, emisiunea, care este în prime time, este reluată de două ori pe săptămână, este emisă simultan şi pe Look tv, ceea ce reprezintă o premieră: aceeaşi emisiune este emisă de două posturi concurente!

Ideea e următoarea: de ce nu sunt mai mulți băieți deștepți? De ce cluburile sunt atât de închise și nu știu să se promoveze? Noi sperăm într-o schimbare rapidă!

Finala Cupei Ligii pentru sezonul trecut, Steaua – Concordia Chiajna, are loc pe 17 iulie. Pe site-ul LPF, organizatoarea competiției, penultima știre despre această competiție e datată 14 aprilie 2016, iar ultima 6 iulie, adică după aproape trei luni! Ce îi mai intersează…

**ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACCORDUL SPORTESCU.RO

back to top