Bloggerul – fotbalist, despre curaj și pasiune

Despre bloggeri care joacă fotbal în timpul liber, am mai auzit, dar despre fotbaliști care se apucă de scris pe blog, vă spun sincer că nu. Până la Toma Nicolau, a cărui poveste am aflat-o după ce i-am vizionat prelegerea originală de la Sports Business Academy.

Omul juca fotbal la Piatra Neamț, își dorea să ajungă mare fotbalist, dar Bucureștiul l-a făcut blogger!

A venit la capitală când avea 19 ani (acum are 26), să facă o facultate (Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport), să se specializeze pe marketing sportiv, dar viața l-a dus spre blogging.

„Fotbalul nu mai mergea, jucam la o echipă de Liga a patra, trebuia să îmi plătesc chiria și nu știam ce să fac. Aveam un coleg care era consultant politic, îl vedeam că scrie pe blog, nici nu înțelegeam ce e aia un blog, mă gândeam că e un jurnal. Eu aveam niște povești din perioada în care am jucat fotbal și am zis să îmi fac și eu un blog de sport”, a dezvăluit Toma la cursurile Sports Business Academy.

Și uite-așa, fotbalistul nostru ajunge blogger. La început, îl citeau doar părinții și încă vreo 7-8 prieteni, după cum singur „se laudă”. A scris apoi un articol reușit, care s-a viralizat, și a avut 1000 și ceva de unici, iar de aici încă vreo 10 abonați în plus față de cei 10 de mai sus. A povestit într-un alt articol cum și-a rupt piciorul un coleg. La fotbal, bineînțeles. A mai strâns 800 de unici.

Ușor-ușor, a ajuns la 8.000-10.000 de unici pe lună și, după vreo șase luni de blogging,

în care a lucrat acasă, doar el și laptopul lui, s-a hotărât să meargă la diverse evenimente ale bloggerilor, a cunoscut mulți oameni, a primit oferte de job și a ajuns acum să conducă o agenție de publicitate, Eventur!

Între timp, Toma a lăsat fotbalul de performanță, mai joacă la diverse competiții între bloggeri, unde a fost, bineînțeles, cel mai bun, dar experiența din fotbal l-a ajutat să realizeze o campanie smart cu Heineken pentru Liga Campionilor, campanii cu Coca Cola și Orange, iar acum are campanii naționale cu agenția pe care o conduce.

 

„Discuția este despre a avea curaj, să-ți dai seama că toți suntem în aceeași barcă. Și mai e vorba de pasiune, să te descoperi pe tine însuți. În cinci ani de blogging, am avut foarte multe oportunități, am făcut interviuri cu Hagi, Chivu, Halep, Patzaichin, am călătorit în 10 țări. Banc Post, care este acum sponsorul naționalei de fotbal a României, m-a invitat să fiu VIP la loja presei, să fac o cronică de meci la România – Grecia. Adică fac ce-mi place, nu mă costă nimic și mai sunt și plătit pentru asta”, a povestit bloggerul-fotbalist în exclusivitate la Sports Business Academy.

Dar știți care-i culmea? Deși a atins succesul în blogging, Toma se gândește tot la fotbal: „Dacă aș putea, acum m-aș întoarce la fotbal. Aș lăsa totul ca să fiu fotbalist. Asta mi-am dorit de la 14 ani”.

Grea „boală” fotbalul ăsta, nu-i așa? Chiar și pentru un blogger de succes.

„M-am lăsat de fotbal din cauza lui Florin Marin. Te făcea să te simți ultimul om. Și-acuma îl visez noaptea”
Toma Nicolau, la cursurile Sports Business Academy

Credit foto: tomanicolau.ro

**ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACCORDUL SPORTESCU.RO
back to top