Sportul este un domeniu social care a starnit interesul publicului din cele mai vechi timpuri. Inca din Antichitate, oamenii au considerat sportul ca fiind campul in care, in vreme de pace, isi puteau etala valoarea, starnind rivalitati si obtinand, in acelasi timp, respectul celorlalti. Sportul este un domeniu al competitiei, prin excelenta si in consecinta, indiferent de epoca in care oamenii au organizat manifestari sportive, acestia au fost preocupati de obtinerea unor rezultate de exceptie. In tot acest context, succesul este cel care starneste interesul si aprecierea celorlalti si tocmai de aceea trebuie sa stim cum exploatam resursele celor implicati in fenomenul sportiv, pentru a atinge performanta. In epoca moderna, sportul, dincolo de implicatiile sociale a devenit un business, in care se investeste enorm si se asteapta intoarcerea investitiilor financiare. Sportul de performanta inseamna infrastructura moderna, metodologie adaptata vremurilor noastre, ce presupune tehnici, intrumente si metode de lucru prin care sa putem sustine si optimiza, in permanenta randamentul sportivilor. Lumea este intr‐o permanenta goana dupa rezultate, dupa recorduri, dupa statistici cu valori maximale, iar acest aspect indeamna la stabilirea unei strategii de performanta complexe.