Marketingul sportiv reprezintă o aplicare a conceptelor de marketing în domeniul sportului pentru produse sportive sau nesportive prin asocieri cu sportul. Asemenea marketingului, în general, marketingul sportiv serveşte la îndeplinirea nevoilor consumatorilor prin livrarea de produse sau servicii sportive. Acesta are aplicabilitate în sectorul public, în sectorul privat şi în cel non-profit. Instituţiile publice se ocupă de dezvoltarea sportului, creşterea performanţelor şi premierea acestora, promovarea unui stil de viaţă sănatos şi stoparea dopajului.
Zona non-profit se concentrează mai mult pe organizarea de evenimente sportive şi pe participarea la acestea, pe managementul sportiv şi este compus în cea mai mare parte din cluburi, asociaţii sportive, federaţii sportive, etc. Sectorul privat este focusat mai mult pe zona comercială, deci, spre a se creşte profitabilitatea.
Cele 3 sectoare se întrepătrund, întrucât sectorul non-profit este responsabil de organizarea competiţiilor şi de cultivarea talentului sportiv, cerând de la Guvern anumite facilităti publice, iar sectorul privat susţine financiar aceste activităţi pentru îndeplinirea propriilor obiective de marketing, în condiţiile respectării legilor.