Cum trebuie să facă marketing sportiv cluburile de la noi

Cluburile de la noi trebuie să facă marketing sportiv în mod constant pentru a se promova, pentru a-și promova evenimentele și sportivii. Numai așa pot aduce lumea la stadion și apoi, implicit, să atragă sponsori.
Mihaela Constantinescu, profesor doctor universitar în ASE la Facultatea de Marketing, a încercat acum șapte ani un program de masterat – management și marketing sportiv – pentru cluburi și federații. „ASE voia minim 35 de cursanți, am fost la toate cluburile sportive, le-am dat mail-uri și le-am spus că le învățăm un om, timp de doi ani, să facă marketing. Am avut cinci înscriși, toți de la rugby, singurii care au înțeles ce înseamnă marketingul și că le trebuie. Ei au fost dispuși să plătească 1000 de lei pe an pentru un om, să învețe marketing. Ce însemna 1000 de lei, vă dați seama…”, dezvăluie Mihaela Constantinescu exclusiv pentru Sports Business Academy.

Mihaela ne dă un exemplu de la baschet, unde, din păcate, în tribune sunt doi oameni sau familiile și prietenii. În galerie, la un Steaua – Dinamo, era un singur fan cu o trompetă. Cum îi convingem pe fani să vină la meciuri? „Trebuie să vorbești cu aceștia în mod special, cu cei care iubesc baschetul, ca să îi atragi, trebuie să ai o pagină de facebook dedicată baschetului, să fie Dinamo Baschet, așa cum are Steaua: au comunicare specială pe Steaua Baschet. Au site special, pagină de facebook, emisiuni, în care arată ce se întâmplă acolo, nu amestecătură fotbal cu baschet”, explică profesoara de marketing.

Emil Budău, producătorul emisiunilor Marțienii din Ploiești și Cupa Meseriașilor, a completat tot la cursurile Sports Business Academy: „Când Steaua avea show, avea mai multe știri pe tv decât multe echipe de fotbal și se aflau în Liga a doua!”.

Dinamo a vrut să facă ceva, la derby-ul cui Steaua. Au avut o promovare frumoasă:  Aveți din nou de ce să veniți în tribune, se joacă din nou marele derby în capitală, iar sala a fost cam jumătate plină. De ce doar atât? „Pentru că fac o promovare discontinuă, s-au trezit cu o săptămână înainte de derby. Dacă până atunci nu au spus nimic, poate că oamenii nici nu știau că Dinamo revenise în prima ligă. În plus, Dinamo nu trebuie să abordeze toate sporturile deodată, ci separat… Pentru fiecare domeniu, trebuie să ai un om specializat pe așa ceva, iar omul ăla să gândească o strategie. N-ai cum să ai o strategie la fel pentru toate”, a explicat Mihaela Constantinescu numai la Sports Business Academy.

Sunt și la noi cluburi care comunică destul de bine. Misiunea celor de la Steaua CSM Exim Bank este aceea de a construi și liderii de mine, s-au cam prins și că trebuie să facă ceva pentru cei de mâine, nu numai pentru cei care joacă acum. Investesc în ceea ce va veni. Un club trebuie să aibă o idee foarte clară, să știe cum să se diferențieze de celalte, să fie special prin ceva.
Cluburile pot face multe lucruri bune, e nevoie de puțin interes și un pic de aplecare spre acest domeniu frumos și extrem de folositor care este marketingul sportiv.

Credit foto: Sabin Malisevski / sportpictures.eu

**ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACORDUL SPORTESCU.RO

back to top