Dinamo, exemplu de bun marketing

Dinamo e unul dintre puţinele cluburi de la noi care poate fi dat ca exemplu de bun marketing. De fapt, celelalte grupări importante ignoră total acest aspect, care poate aduce bani la buget.

Dinamo are un departament de marketing care funcţionează şi care se mişcă pe piaţa din România. Din câte ştiu, el a fost implementat de Nicolae Badea, fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie, într-o vreme în care în România chiar nu ştia nimeni nici măcar ce înseamnă, teoretic, marketing.

Departamentul de marketing al lui Dinamo a fost preluat de Ionuţ Negoiţă, actualul patron al clubului. Om de afaceri, Negoiţă a conştientizat importanţa acestui sector în viaţa unei societăţi, în speţă – în viaţa clubului.

 

Valentin Popescu, sports brand manager la Alexandrion Grup România, a evidenţiat în exclusivitate la Sports Business Academy modul profesionist în care se mişcă departamentul de marketing al lui Dinamo. Iată ce a relatat Popescu despre o acţiune de succes a dinamoviştilor:  „Au invitat toți sponsorii pe care îi au și potențiali sponsori să se simtă pentru două zile fotbaliști. Pentru mine, a fost extrem de interesant. Evenimentul a avut loc la Săcele, ne-au așteptat cu echipamentul de joc, era cel de la Liberec, galben-negru. A fost şi conferință de presă, antrenament condus de Mircea Rednic, apoi un joc între foste glorii ale lui Dinamo și potenţiali sponsori. Și se pare că s-au semnat destule contracte după aceea. Este un exemplu de «așa se face» într-un department de marketing”.

De asemenea, jucătorii lui Dinamo iau parte constant la acţiuni de marketing organizate de departamentul specializat: vând bilete la meciurile importante, oferă flori de 1 şi 8 martie, dau tichete de intrare gratuite în şcoli, organizează sesiuni de autografe în magazinele sponsorilor şi multe altele, cam 30 de evenimente de acest gen într-un an.

 

Valentin Iliescu are şi un of, pe care şi l-a exprimat tot la cursurile Sports Business Academy: faptul că Steaua, „care deţine un mare potenţial din acest punct de vedere şi are fani în toate oraşele ţării”, nu se implică foarte tare în acţiuni de marketing, deşi acestea i-ar putea aduce destul de mulţi bani.

Dinamo e un exemplu care merită urmat şi de alte echipe din România. Beneficiile sunt mari, de la atragerea de fani în tribune, până la atragerea de sponsori importanţi. Chiar nu au nevoie cluburile de la noi de aşa ceva?

*ACEST ARTICOL A FOST PUBLICAT CU ACORDUL SPORTESCU.RO

back to top