Importanța fanilor în sportul actual

Importanța fanilor este imensă. Sportul de performanță fără aceștia e ca o mașină ultimul răcnet fără roți. Te uiți la ea, dar nu o poți folosi.

Toată lumea știe, fanii sunt extrem de importanți pentru orice echipă, fac atmosferă, cumpără bilete, pot achiziționa produse cu însemnele clubului, bineînțeles dacă acestea există. Ei ar trebui să aibă un rol esențial în viața unui club, așa cum se întâmplă în multe țări din lume.

Din păcate, în  România, marketingul sportiv nu există la nivel de cluburi, care nu știu cum să împacheteze un produs și să îl scoată la vânzare. Subiectul a fost detaliat în exclusivitate la Sports Business Academy de Adrian Dumitrescu, managing partener Sports Net Management.

De unde obțin cluburile finanțarea?

–         De la autoritățile locale, dar aici sunt tot felul de probleme în ultimul timp.

–         Din zona clienților comerciali, dar aici există acea inerție a oamenilor de la marketing de a nu putea să vadă beneficiile investițiilor în sport.

–         Din imaginea lor proprie.

„Avem o deviză: dacă ai fani, ai bani. E mai ușor să încasezi un euro de la 100.000 de oameni lunar, decât să încasezi 100.000 de euro lunar de la un sponsor”, ne spune Dumitrescu, a cărui firmă și-a propus să pună focus pe fani, pentru că, așa cum spuneam și mai sus, aceștia sunt foart importanți. Sau ar trebui să fie.

„Rezolvarea pe care noi am propus-o este de a transforma sportul în brand, un produs vandabil. Hai să apărem de câte ori posibil cu elemente legate de sport, încercând să creăm o poveste, să promovăm o poveste anunțând evenimentul care vine”, a dezvăluit Adrian Dumitrescu numai pentru Sports Business Academy. Această promovare generează și vânzarea biletelor, iar încasările la două evenimente în sala din Cluj, două meciuri de handbal, au fost de 60.000 de euro, o sumă bună pentru orice federație, iar acest focus pe fani va putea genera mult mai multe venituri.

Se poate și la fotbal? A răspuns pe subiect Justin Ștefan, secretarul general al LPF, tot la cursurile Sports Business Academy: „Vrem să încercăm să centralizăm partea de marketuing și comunicare, să ajutăm cluburile prin oamenii noștri, printr-o firmă, să lucreze cu ei și să suportăm noi costurile. Din contractul cu Orange luăm niște bani și plătim noi”. Problema e că grupările noastre din fotbal nu prea marșează la idee. De ce? Poate din ignoranță, poate din comoditate.

Marketing sportiv și comunicare, două concepte tot mai folosite, pe care cluburile de fotbal din România și federațiile sportive nu le percep încă la adevărata valoare, dar care pot aduce bani dacă ai un minim de interes.

Handbalul a înțeles că se poate. E momentul ca și ceilalți să se trezească. Atrageți fanii, oameni buni, și nu vă veți mai plânge mereu că nu aveți bani!

Credit foto: Liviu Chirică / sportpictures.eu

*ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACCORDUL SPORTESCU.RO

back to top