Lecție deschisă (II): Știu cluburile și federațiile de la noi să comunice cu fanii?

După ce v-am familiarizat cu noțiuni de bază ale marketingului sportiv, de care cluburile și federațiie de la noi ar trebui să țină seama, continuăm azi cu „Climatul” și „Cunoașterea clientului”.

Lecția ne este predată de profesor doctor universitar la ASE, facultatea de Marketing, Mihaela Constantinescu, în exclusivitate pentru Sports Business Academy.

CLIMATUL. „Nu contează nu numai ce faci tu, ci și dacă te lasă societatea. Trebuie să cunoști legislația, contracte, clauze – care nu îți permit să faci tot ce vrei. Poți să încerci să schimbi legislația. Dacă aceasta nu te lasă să faci lucruri, nu ai cum să te dezvolți. Ca sponsor ești afectat, legea sponsorizării te limitează, e interpretabilă, nici nu mai știi ce bani ți se scad, de unde ți se scad, cât poți să dai”, explică Mihaela.

Un alt aspect important în marketingul sportiv este CUNOAȘTEREA CLIENTULUI, despre care Mihaela a vorbit doar la Sports Business Academy: „Trebuie să știi cu cine vorbești. Nu vorbești despre ceea ce vrei, ci despre ceea ce îl interesează pe acel om. Cum îi convingem pe oameni să facă sport, de exemplu. Asta trebuie să aflăm de la consumatori, ce îi motivează să facă sport. Eu am încercat de-a lungul masteratului meu și al doctoratului, trei plus doi ani, să conving lumea să facă sport”.

Ce răspunsuri a primit Mihaela la întrebarea „De ce nu faci sport?” Cel mai frecvent: „Nu am timp”. „De fapt, nu vrei, ai alte priorități, stai pe canapea”. Apropo de asta, cât de importantă este comunicarea? Esențială, afirmă profesorul universitar: „Trebuie să le vorbești oamenilor pe limba lor, în comunicare să ai abilitatea necesară să vorbești pe înțelesul lor, să descoperi ce îi interesează pe ei, nu pe tine. Trebuie să știi ce îl doare pe el, ca să știi să îl convingi. Să le vorbești despre ce îi interesează, ce îi convinge, care e punctul lor vulnerabil. Trebuie să știi să vorbești cu consumatorii”.

De toate acestea ar trebui să țină cont cluburile și federațiile de la noi când vor să comunice cu publicul lor țintă. Voi care credeți că sunt grupările de la noi care știu să comunice cu fanii lor?

**ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACCORDUL SPORTESCU.RO

back to top