Sports Business Academy, prima academie de sports business din România și din Europa de Est, anunță lansarea studiului de caz ”LIGA 1 ROMANIA – Brands and typologies of football clubs” ca fiind primul din țară care are ca scop analiza situației curente din fotbalul românesc în ceea ce privește brandingul, tipologiile cluburilor și încadrarea lor conform studiilor internaționale de specialitate.
O primă observație a acestui studiu este faptul că deși FCSB beneficiază de prestigiu internațional cu rezultate notabile și reprezintă un brand național, acesta nu poate trece la nivelul următor, de brand internațional deoarece nu și-a extins acțiunile de marketing și nu a intrat pe piața altor țări din punct de vedere fotbalistic.
Analiza echipelor s-a realizat pe baza verificării și comparării fiecărei pagini oficiale în parte (website, facebook, instagram, twitter, youtube) din mediul online a celor 14 cluburi din Liga 1, a paginilor dedicate fanilor, a articolelor din presă (sport.ro, prosport, gsp), precum și pe baza studiilor academice internaționale. Au fost luate în considerare: cantitatea de informație disponibilă cu privire la istorie, rezultatele notabile, continuitatea, apartenența lor la comunitate, punctele forte și punctele slabe. De asemenea, s-au analizat simbolurile definitorii fiecărui club, siglele acestora și popularitatea lor în rândul suporterilor.