__________

Sportul și viața sănătoasă în România, 2021

Studiul vine în completarea seriei inițiate în 2014 și explorează atitudini și comportamente ale românilor în raport cu fenomenul sportiv și adoptarea unui stil de viață sănătos.

Quantix Marketing Consulting a lansat cea de-a 4-a ediție a cercetării: Sportul și Viața Sănătoasă în România.

Continuă sportul să fie o temă de atracție pentru români? Ultimii 2 ani au fost marcați de apariția pandemiei, care a avut un impact imediat, major, atât asupra gradului de practicare, cât și asupra vizionării sportului. Datele ne arată că, după o perioadă de adaptare la noile coordonate, oamenii au continuat să practice, să țină sportul între preocupările lor sănătoase. Da, ne aflăm pe un teren nou, reamenajat, pe care încercăm să îl înțelegem și pentru care este nevoie de insight-uri proaspete. La bază însă, sistemele noastre de nevoi - de mișcare, de petrecere a timpului liber, de socializare sau vizionare de competiții - au rămas active. Posibil chiar ca, pe măsură ce lucrurile se vor așeza și vom depăși această perioadă de restricții, dorința de a face sport să revină și mai puternic, precum o apă ținută temporar din curgerea naturală, care rupe barajul și își urmează cursul firesc. Credem că este foarte important ca toți actorii din această piesă – amatorii de sport, organizatorii de evenimente, companiile și brandurile, organismele administrative - să continue să se implice, să susțină mișcarea și viața activă, pentru a ajuta populația în această fază tranzitorie.” – spune Cosmin Nae, unul dintre inițiatorii proiectului.

 

 

Dintre concluziile cercetării pe 2021, punctăm:

  • Analiza la nivel de consumator arată menținerea interesului pentru fenomenul sportiv. Deși implicarea în sport a suferit modificări de formă pe parcursul ultimului an, 56% dintre persoanele intervievate au practicat cel puțin un sport în ultimele 12 luni, comparabil cu 2019. Alergarea, fitnessul și mersul pe bicicletă se mențin în topul practicilor legate de activitățile sportive.
  • Două treimi dintre respondenți au un grad mare de interes pentru Jocurile Olimpice de vară de la Tokyo, iar jumătate dintre români au așteptări ridicate legate de performanța sportivilor noștri la acest eveniment major. 70% au putut identifica cel puțin o companie care susține mișcarea olimpică din România. Tenisul, gimnastica și handbalul sunt sporturile la care oamenii se așteptă ca România să obțină performanțe internaționale în următorii 2-3 ani. În contextul anului olimpic, nivelul de așteptări crește pentru mai multe sporturi la care, în mod tradițional, sportivii români au rezultate notabile la Jocurile Olimpice.
  • La nivelul companiilor, în ciuda contextului aparte indus de restricțiile ultimului an, sportul continuă să fie un subiect de interes. Crește ponderea celor care menționează că sportul este practicat sistematic între colegi. De asemenea, este validată sporirea interesului, la nivel de management, pentru promovarea unui stil de viață activ. 42% dintre respondenții angajați afirmă că, în companiile lor, conducerea susține activ practicarea sportului de către angajați.
  • Promovarea unui stil de viață activ în rândul copiilor rămâne esențială, un leitmotiv al studiilor noastre din ultimii 8 ani. 92% dintre români susțin că, la acest moment, copiii fac prea puțin sport.
  • Evenimentele de masă au avut, în ultimii ani, un rol major în promovarea mișcării. Din cauza restricțiilor impuse de pandemie, evenimentele au avut mult de suferit. Urmează o perioada de adaptare a organizării acestor competiții. Interesul se menține, la nivelul amatorilor de sport, dar se observă și zone de incertitudine, de expectativă. Dintre alergători, 22% intenționează să participe la competiții în următoarele 12 luni, în timp ce 39% sunt indeciși. 
  • Achizițiile de echipamente sportive au fost remodelate în ultimul an. Rolul magazinelor și al experiențelor online a crescut, ceea ce a dus și la o reașezare a poziției principalelor lanțuri de magazine de profil din piață.
  • Oamenii continuă să asocieze sportul cu viața sănătoasă, într-o proporție foarte mare (96%). 90% afirmă că este necesară o atenție sporită la alimentație, atunci când practici un sport. Deși structurile la nivel de comportament de consum (alimente și băuturi) sunt relativ comparabile pe ultimii 2 ani, se observă o consolidare a poziționării mai multor branduri pe asocierile cu produse sănătoase.

 

 

Cercetarea este realizată în martie 2021, pe un eșantion de 1116 respondenți, reprezentativ pentru populația din mediul urban, 18-70 ani. Culegerea datelor este realizată în parteneriat cu Daedalus Online. Sunt realizate comparații cu studiile din 2014 / 2017 / 2019, pe indicatorii comuni.

 

Quantix este o agenție de consultanță în cercetarea de marketing și strategie de management, cu specializare pe furnizarea de insight-uri legate de sport și viață sănătoasă. Partener de cercetare al unora dintre cele mai cunoscute evenimente de sport de masă din țară și companii implicate în fenomenul sportiv, Quantix a derulat peste 30 proiecte pe teme de sport în ultimii 8 ani, acumulând o bogată expertiză și o bază importantă de date despre evoluția consumatorilor de sport din România și a modului cum aceștia percep brandurile implicate în fenomen.

 

Pentru mai multe detalii legate de raport, vă rugăm să ne contactați.

Cosmin@quantix.ro

Citeşte şi alte știri asemănătoare


Copyright © 2015. All rights reserved.
back to top