Cât de importante sunt mass media și site-urile proprii pentru cluburi? Există încă multe grupări în primele două ligi care nu conștientizează, nu dau o importanță majoră propriului site și tratează mass media ca pe un dușman, în loc să încerce o apropiere benefică pentru ambele părți. Deseori, site-urile sunt făcute ca să fie, nu sunt actualizate sau arată destul de rău, iar în ceea ce privește relația cu presa, aceasta se rezumă la organizarea unor conferințe de presă doar din obligație.
Am întrebat-o pe Mihaela Constantinescu, conferențiar universitar doctor la Facultatea de marketing din cadrul ASE despre importanța site-urilor de prezentare în funcționarea unui club sau a unei federații și iată ce ne-a răspuns: „Ţinând cont de faptul că am migrat cu toții în online, să crezi că în ziua de azi poți supraviețui fără o prezență pe Internet este greșit din start. Online-ul nu trebuie să suplinească în totalitate contactul direct cu publicul, ci să îl facă pe acesta să dorească să afle mai multe despre club, să dorească să vină la meciuri, să interacționeze cu sportivii și să fie la curent cu rezultatele”. Mihaela Constatinescu sesizează și un alt aspect neglijat aproape total de cluburile de fotbal, acela al vânzării produselor cu însemnele echipei: „O altă latură a prezenței online pe care, din păcate, în România o vedem foarte puțin reprezentată este vânzarea produselor cu însemnele echipei. Se pot aduce finanțări substanțiale echipei din vânzarea unor astfel de produse, iar comerțul online reprezintă viitorul”. „Presa este prioritară în viaţa unui club” Am abordat cu Mihaela Constantinescu și subiectul importanței presei în promovarea cluburilor şi în marketingul sportiv: „Presa este prioritară în viaţa unui club! Fără mass media nu te poți dezvolta. Mass media aduce vizibilitate, ceea ce se traduce prin telespectatori și sponsori.
Cluburile dorite de mass media sunt dorite de toți: sportivii care vor să joace acolo, iubitorii de sport care își vor dori să vină la meciuri (pentru că au văzut la televizor ce atmosferă frumoasă este acolo), sponsorii care vor să profite de imaginea pozitivă a clubului și de acoperirea media a acestuia. Nu cred că e cazul să mai explic faptul că o singură știre negativă în mass media poate afecta pe termen mediu și îndelungat imaginea și, bineînțeles, profitabilitatea oricărui club”. Sunt câteva opinii ale unui specialist în domeniul marketingului sportiv despre cât de importante sunt mass media și site-urile proprii pentru cluburi și federații. Când vor conștientiza importanța acestor aspecte și vor acționa în consecință, grupările noastre vor avea doar de câștigat. **ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACCORDUL SPORTESCU.RO