Prezent la cursurile Sports Business Academy, Robert Pongracz, vicepreședinte al LPF, a fost întrebat unde vede potențial pentru dezvoltarea fotbalului de la noi.
Pongracz a avut un răpuns surprinzător și, totodată, de luat în seamă, ținând cont de obtuzitatea sistemului de la noi: „Văd un mare potențial în oamenii din afara fotbalului şi care vor să înveţe, să intre în sistem. E un sistem încă închis, dar încercăm să deschidem. Sports Business Academy este singura instituție unde se vorbeşte de sport marketing. Din păcate, sport marketingul în România este doar atunci când îţi pui logo-ul pe panou. Asta e tot! Acesta e nivelul sistemului. Nu vorbesc numai de cluburi, ci de tot ce se învîrte în jurul fotbalului”.
Fost șef al biroului executiv al președintelui Federației de Fotbal din Spania și coordonatorul departamentului de Relații Internaționale al La Liga, Pongracz a vorbit în exclusivitate pentru Sports Business Academy și despre schimbările pe care le vede în fotbalul românesc: „În primul rând, aş face un brand pentru liga I, să îi dau identitate, iar oamenii din afară să o recunoască. Aş da o identitate competiţiei. Apoi, aș reduce lotul unei echipe din Liga 1 la 25, cu 8 jucători formaţi la nivel local”.
Pongracz a discutat numai la Sports Business Academy și despre un campionat de tineret, de fapt „o competiţie pentru jucătorii sub 19 ani. UEFA a început Youth League, iar câştigătorul de la competiţia domestică se duce acolo începând de anul acesta. Am avut nişte discuţii cu FRF să creăm o ligă de elită. Şi în Spania există o competiție pentru copiii sub 14 ani şi este televizată! Deţinătorul drepturilor Ligii I a cumpărat şi drepturile acestei competiţii. Filmează pe teren cum discută antrenorul cu jucătorii. Sunt nişte chestii extraordinare. Şi joacă înainte de ora 12”.
„Marketingul devine tot mai important. Şi noi încercăm să băgăm liga pe play station. Avem şi Orange acum. Avem modele din străinătate. Nu trebuie să descoperim roata”
Robert Pongracz, vicepreședinte LPF, pentru Sports Business Academy
„Când faci marketing în sport, treaba este deja rezolvată pe jumătate. De ce? Pentru că sportul are emoție! E live! Asta nu are orice produs. Chiar acum citeam o carte despre story telling. Spunea cineva: totdeauna o să uiți ce ai spus, o să uiți ce ai făcut, dar lumea nu o să uite niciodată cum ai facut-o să se simtă”
Robert Pongracz, vicepreședinte LPF, pentru Sports Business Academy
Credit foto: Răzvan Păsărică / sportpictures.eu
**ACEST ARTICOL A FOST PRELUAT CU ACCORDUL
SPORTESCU.RO